فنانون يتضامنون مع تامر حسني ويعلنون : كلنا عندنا صور "تكسف"!

لم يخجل المطرب تامر حسنى من الرد على إنتشار صورته القديمة والتى سخر منها الكثيرين، حيث قام تامر بالتعليق على الصورة عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الإجتماعى"فيس بوك" بأنه بالفعل كان لا يمتلك ثمن قميص جديد، يقلد به المشاهير وقتها، لكنه دخل فى تحدى مع نفسه لتحقيق حلمه، وأشار تامر أنه فخور بتلك الصورة وبمظهره فيها على عكس الكثيرين الذين سخروا منها وتمنى أن ينجحوا مثله ويحققوا أهدافهم.

ونال تعليق تامرحسنى إعجاب عدد كبير من نجوم الوسط الفنى الذين أعلنوا تضامنهم معه، بل وقاموا بنشر صور لهم قبل الشهرة ليثبتوا للجميع أن الصور القديمة ليست للسخرية وإنما للتتفاخر لما وصلت إليه الأن من نجاحات.

شريف منير يهدد بطرح صوره القديمة

وكان على رأس النجوم الذين تضامنوا مع تامر حسنى الفنان شريف منير والذى علق قائلا: حتخلينى أنزل بصورى أنا كمان يا تامر.. على العموم إللى بيتريق، يبقى يطلع صوره القديمة ويشوف نفسه كان عامل ازاى .. أنا فخور بيك وبحبك .. لإنك حقيقى راجل وجوّاك أبيض زى الفل .. عشان كده ربنا بيكرمك".

مي كساب تنشر صورة قديمة تضامنا مع تامر

أما الفنانة مي كساب فقامت بنشر صورة لها أثناء غنائها فى بداية مشوارها الفنى تضامناً مع تامر حسني وعلقت على الصورة قائلة: تضامنا مع تموره ولا تزعل نفسك أبدا يا تامر يا حسني كل واحد مننا عنده صوره وهوه صغير شكله فيها لا يسر عدو ولا حبيب.

وأضافت: واحنا حريين المهم علي رأيك الولد الصغير بقي راجل وأنسان وفنان كلنا بنتشرف بيه اسمه تامر حسني انا طبعا في الصوره دي كنت شايفه نفسي الشحروره ضاربه الأكسجين وضاربه البودرة السمر كيك وشايفه نفسي فاتنه طنطا.

عمرو مصطفى يتضامن مع تامر حسني

وعلى الرغم من الخلاف الشديد بينهما والذى يمتد لسنوات طويلة إلا أن هذا لا يمنع  الملحن عمرو مصطفى من التضامن مع تامر حسنى بسبب تلك الصورة وعلق على الساخرين منها قائلا: بالنسبة للناس اللي بتتداول صور لمغنين ومطربات وممثلات وهما صغيرين وتتريقا وتضحك علي شكلهم !... حاجة غريبة فعلا .. مين شكله في سنوات المراهقة ما كانش ساعات يضحك ؟.

وتابع : لو حد كان تخين وخس وبقي شكله احلي .. برافو  .. لو حد كانت امكانياته بسيطة ولما ربنا رزقه عرف يحسّن من نفسه ويبقي شكله احلي وعرفت تلبس كويس او تحط ماكياج كويس .. برافو  .. لو واحدة كان شعرها وحش وده خلقه ربنا والنهارده ماحدش بقي شعره وحش .. ايه المشكلة ان الواحد يحب يكون شكله أحسن وأحلي وارفع وأشيك ؟... برافو عليهم وعيب عليكم  .. الله جميل يحب الجمال.

تعليق وفاء عامر وإنتصار وخالد تاج الدين ينشر صورته القديمة

أما الفنانة وفاء عامر فحرصت إيضاً على تضامنها مع تامر حسني والتعليق على المنشور الذى نشره عبر صفحته الشخصية وكتبت قائلة: "كلامك صح وشكرًا للولد الصغير"، ونظراً لعلاقة الصداقة القوية التى تجمع إنتصار بتامر حسني علقت على حديثه حول تلك الصورة والمجهود الذى بذله لتحقيق حلمه قائلة: راجل الولد الصغير.

وإيضا من المشاهير اللذين تضامنوا مع تامر وقامو بنشر صورهم القديمة  الشاعر خالد تاج الدين الذى أعرب عن فخره بنفسه وما حققه من نجاحات مع نجوم مصر والوطن العربي وعلق قائلا: صورك القديمه مش عيب ولا ماضي و راح ده تعب و شقا عمر و رحلة كفاح العيب في النفوس المريضه واللي عيارها فلت و زمان او حتى دلوقتي .. لسه أشكالهم غلط.

إعلاميين عرب يعلنوا تضامنهم مع تامر

تضامن النجوم مع تامر حسنى لم يقتصر على النجوم المصريين فقط بل وأمتد إلى العرب حيث تضامن عدد من الإعلاميين وعلى رأسهم الإعلامية دوللى عياش والتى كتبت فى تعليقها على منشور تامر: ياريت الناس كلها زيك ياتامر .. واللى مش عاجبه يبص لنفسه الأول .. أنت فخر لينا كلنا ربنا يحميك ياكبير.

بسمة بوسيل تساند زوجها

أما زوجته بسمة بوسيل فقد أعلنت فخرها به قائلة: ربنا يحميك و يخليك لكل الناس الي بتحبك انا فخورة بيك جدا ، انت قدوة يقتدى بها في كل حاجة.

هشام منصور يعتذر عن سخريته من تامر

وكانت المفاجأة فى نهاية التعليقات تعليق الكاتب والإعلامي هشام منصور والذى إعترف بسخريته من صورة تامر التى تم تداولها وتراجع عن هذة السخرية لمجرد ما نشره تامر على صفحته وكتب قائلا: أنا من أكتر الناس إللي إتريقوا عليك ومبسوط بإللي إنت كاتبه، فرق الصورتين ده رحلة ماحدش هيفهمها غير إللي تعب في حياته، عاش يا تامر، وحتة ماعنديش حد يشتريلي حاجة دي عارفها كويس ووجعتني، ربنا يزيدك ويسعدك وما ينفعش تبقي أي حاجة غير فخور بالصورة دي.

فيديو: والد أنغام يخرج عن صمته ويدلي بتصريحات صادمة عنها

حليمة بولند تفرج عن هديتها لكل الأطفال والأمهات..خمنوا ما هي؟