فيديو: زينة تتذكر والدها الراحل بكلمات مؤثرة.. ورسالة والدتها تبكي الجمهور!

بعد 10 سنوات من وفاته، تذكرت الفنانة زينة والدها الراحل رضا إسماعيل في يوم رحيله عبر رسالة حملت كلمات مؤثرة ومبكية للجمهور على حسابها بانستقرام، قبل ان تعود وتنشر رسالة والدتها لزوجها في ذكرى رحيله.

 

A post shared by Zeina Reda (@zeinareda29) on

زينة توجه رسالة إلى والدها الراحل مع والدتها

وقالت زينة في رسالتها إلى والدها في ذكرى رحيله على انستقرام:"كان عندي أب ربنا يرحمه كان ولايزال وسيظل كل حاجة حلوة في حياتي سايب احلي ذكري.. في حياة كل اللي حواليه.. وحشتني اوي وبحبك ونفسي تكون حاسس بيا ..أغلي ما في حياتي سابني زي النهارده من ١٠سنين بالنسبالي ١٠٠٠٠سنه...الله يرحمك يا ابويا".

 

A post shared by Zeina Reda (@zeinareda29) on

وعادت زينة ونشرت رسالة طويلة من والدتها إلى والدها الراحل والتي أثرت في قلوب متابعيها وقالت:" اغلي واحن رجل في الوجود انامش عارفة ازاى مروا 10 سنين علي وفاته وانا لوحدى في الدنيا دى كلها، هو كان السند والضهر اللي انكسر بعد وفاته والبسمة والكلمة الحلوة وكل حاجة حلوة راحت معه ولا طعم لاي حاجة من غيره مهما كانت حلوة بس حلاوتها ناقصة مرة بجد والله وهو موجود اي حاجة ولوبسبطة كانت بيبقي لها طعم تاني.."، وعلقت زينة على رسالة والدتها:" أمي مابطلتش تعيط عليه كل يوم لغاية الان ...اتعلمت الحب في بيتنا من كتر ما أمي وأبويا كانوا بيحبوا بعض وبيحبونا اللهم أعفوا عن ابويا يارب واجعله في أعلي درجات الجنة" .

وعلى الجانب الفني، تواصل زينة تصوير دورها في مسلسلها الرمضاني "ممنوع الاقتراب والتصوير" والذي تشارك فيه مع الفنانة نسرين أمين وفتحي عبد الوهاب وعدد من النجوم الشباب، وتعود فيه إلى البطولة المطلقة بعد غياب، وبعد آخر اعمالها في رمضان الماضي من خلال مسلسل "لأعلى سعر" مع نيللي كريم.