الموت يفج الوسط الفني مجدداً..النجوم ينعون زميلهم الشاب بعد وفاته فجأة!

حالة من الحزن سيطرت على الفنانين بعد وفاة مصمم الأزياء في الاعمال الفنية أحمد رشدي، ونعى عدد من الفنانين الشاب الراحل بكلمات مؤثرة على حساباتهم بمواقع التواصل.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mai Selim (@maiselim) on

النجوم ينعون مصمم الملابس الشاب

وأحزن خبر وفاة مصمم الملابس أحمد رشدي العاملين بالوسط الفني والنجوم، وكتبت الفنانة مي سليم على حسابها بانستقرام:" يا حبيبي مع السلامة هتوحشني اوي اوي البقاء لله ان لله وان اليه راجعون.. في الجنة ان شاء الله".

وكتب الفنان صلاح عبد الله في نعيه لأحمد رشدي:" كان بيشتغل بكل جدية وحماس ليل نهار وكان مابيبطلش ضحك ولا بيبطل هزار وكان الكل بيحبه بلا إستثناء لإنه كان بينضرب بيه المثل في الوفاء والعطاء كان شاب في غاية اللذاذة والإجتهاد والنشاط وفجأة قريت هنا إن رشدي مات وكان نفسي أسأل حبايبي اللي نشروا الخبر هوه رشدي كان إسمه رشدي إيه؟!هوه رشدي مات إزاي وليه؟! بس ماقدرتش.. أستغفر الله العظيم ولاحول ولاقوة إلابالله وأسأكم الفاتحة والدعاء لرشدي".

وعبر الفنان شريف منير عن حزنه على رحيل احمد رشدي وقال:" أنا في غاية الحزن والأسى .. رشدى الستايليست إللي إشتغلت معاه في أكتر من عمل..كانت آخر حاجة مسلسل ألف ليلة وليلة .. وكان معايا في دعاية برنامج أنا وبنتي ..ياحبيبي يا رشدي أنا ببكي عليك بحرقة .. لاتتصوروا أخلاقه وطيبته وأمانته . الله يرحمك يا حبيبي .. إنَّا لله وإنّا إليه راجعون .. في الجنة إن شاء الله .. إلى الملتقى يا صديقي".

ونعى المطرب خالد سليم الشاب الراحل ونشر صورة له معه وقال:" مع السلامة يا حبيب قلبي وسلام.. الفاتحة البقاء لله المحترم أحمد رشدي.. لا حول ولا قوة الا بالله".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by محمد محمود عبدالعزيز (@mohamedmahmoudabdelaziz_) on

وكتب المنتج محمود محمود عبد العزيز على حسابه بانستقرام:" إنا لله وإنا إليه راجعون، لا إله الا الله، حتى انت يا رشدى مشيت فجأه، ماتغلاش على خالق الكون، اشتغلت معاك كذا مره و من يوم ما عرفتك و انت زى مانت طيب و محترم و ضحوك و امين، الله يرحمك و يغفرلك و يثبتك عند السؤال، امانه عليك السلام لابويا و بكل اللى سبقونا لدار الحق {اللهم لا تردنا اليك الا و انت راضى عنا}.... لا إله الا الله سيدنا محمد رسول الله".