حملة تضامن واسعة من النجوم مع شريف مدكور بعد كشفه تفاصيل مرضه

شريف مدكور

شريف مدكور

الاعلامي سريف مدكور في المستشفى

الاعلامي سريف مدكور في المستشفى

تضامن النجوم مع شريف مدكور بعد مرضه

تضامن النجوم مع شريف مدكور بعد مرضه

رسائل النجوم الى شريف مدكور بعد كشفه عن مرضه

رسائل النجوم الى شريف مدكور بعد كشفه عن مرضه

الاعلامي شريف مدكور

الاعلامي شريف مدكور

أقلق الإعلامي شريف مدكور زملائه وجمهوره في الساعات الأخيرة بعد كشفه عن مرضه وإصابته بورم في القولون، وشهدت مواقع التواصل مظاهرات حب وتضامن مع شريف مدكور من الجميع.

رسائل النجوم إلى شريف مدكور بعد مرضه

ووجه عدد كبير من النجوم رسائل دعم إلى شريف مدكور لتجاوز أزمته الصحية، بعد اكتشاف اصابته بورم في القولون، ونشر الفنان خالد الصاوي صورة لمدكور وعلق عليها:" خالص التمنيات والدعاء بالشفاء العاجل للإعلامي المتميز والخلوق شريف مدكور".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hana Shiha (@hanashiha) on

ونشرت الفنانة هنا شيحة رسالة لشريف مدكور على حسابها بانستقرام قالت بها:" ربنا يشفيك يا شريف .. انت راجل خلوق وطيب والناس بتحبك وقلبك ابيض .. ان شاء الله تقوم بالسلامة".

وكتب الفنان أمير كرارة إلى شريف مدكور:" الف سلامه عليك شريف مدكور.. الراجل المحترم ربنا يشفيك ويعافيك ويشيل عنك".

وتحدث الفنان صلاح عبد الله عن شريف مدكور تضامناً معه قائلاً:" عمري ماشفتك غير في الشارع بتاعك شارع شريف، وكنت دايماً بنبسط لما بشوف برنامجك ولما عرفت حالتك الصحية دلوقتي إضايقت وزعلت قوي واللي هون عليا إن كل الناس بتحبك وبتدعيلك بالشفاء التام والعاجل بفضله تعالى".

وقال الفنان محمود البزاوي عن شريف مدكور عبر حسابه بتويتر:" شريف مدكور بالنسبالي وجه التفائل و السعاده حد اللي في قلبه على لسانه كده..كنت بتفرج على برامجه اللي دايما بيقدم من خلالها محتوى لطيف ولذيذ و عمره ما استخدمها للرد على الناس اللي بتعترض على شخصه..ربنا يشفيك يا شريف يا جميل و ترجع لينا بكل صحه وسعاده زي ما عودتنا دايما".

وتضامن عدد من النجوم مع شريف مدكور في تعليقاتهم على منشوراته ومنهم الفنانة نشوى مصطفى ومنة فضالي وأنوشكا وغيرهم، وكشف شريف مدكور في آخر تعليقاته انه ينتظر نتائج الفحوصات النهائية لمعرفة طبيعة الورم وطريقة العلاج ووجه رسالة للجمهور قائلاً:" ايه كل الحب ده.. حب الناس و كلامهم نساني تعب المرض.. نعمة و فضل".