الشاعر بهاء الدين محمد يكذّب أنغام: مُدعية ولا تقول الحقيقة!

صدام جديد وقع بين الشاعر بهاء الدين محمد والمطربة أنغام، بعدما صرحت الأخيرة فى برنامج "Karaoke Carpool بالعربي" أنها صاحب فكرة الكوبلية الأخيرة فى أغنية "أكتبلك تعهد" والتي كتبها الشاعر بهاء الدين محمد، وأن الأغنية لم تذهب إلى اى مطربة قبلها، بينما جاء رد الشاعر مخالفا لما قالته أنغام.

بهاء الدين محمد: "أكتبلك تعهد" كانت لسميرة سعيد وليست لأنغام

عبر حسابه على" فيس بوك" رفض بشكل قاطع الشاعر بهاء الدين محمد ما قالته أنغام، على أن أغنية "أكتبلك تعهد" لم تذهب إلى أي مطربة قبلها" فقال"أولا سميرة سعيد بتقول الحقيقة وفعلا كانت عندها الأغنية ولكن اختلفنا على لحنها وماكانتش سبب زعلنا خالص ولها كل الإحترام وبعدين سمعتها لأنغام"

أنغام ليست صاحبة الكوبليه الأخير من الأغنية كما صرحت

ورفض بهاء الدين ما قالته أنغام حول أنها صاحبة فكرة الكوبلية الأخير فى الأغنية، وقال"كتبت أكتر من كوبليه كعادتى وزى ماباعمل مع عمرو دياب مثلا ولكن الملحن الفنان إيهاب عبد الواحد كان ح يسيب الكوبلية اللى سمعتوه ولكن أنغام أصرت إنه يلحنه وقالتلى هو يتعب لأنك كاتب كوبليه هايل وهو ده اللى حصل بالظبط وأنا ماحدش بيقولى أكتب إيه ولا مطرب ولا مطربة بيقولى أكتب إيه وإلا كانوا عملوا من غيرى شعراء وكان لازم أوضح"

وأضاف بهاء الدين محمد" أنا شاعر له ٢٥٠٠ أغنية مفيش حد له بصمة فى كلماتى ولا يتدخل فى أفكارى مع إحترامى للجميع وشكرا بس غيرتى على موهبتى اللى تعبت فيها سنين لا أقبل التقليل منها لهدف لا أعلمه بس هى مواقف بتعلمنا نكون على حذر . وأسف بس كان لازم أرد . ولو حد بيدينى أفكار ليه ماعملش مع غيرى كده وطلع نفس المستوى .!!! اللى إتقال ده غلط كبير".

وتابع بهاء الدين محمد متهما أنغام بالادعاء:" يالله نخلى جماهير عمرو دياب يردوا على المطربة اللى بتدعى إنها بتدينى فكرة كوبليه يالله كوبليه اهو مانزلش حتى ف ألبوم أصلا"، وذلك تعليقا على فيديو يغني فيه الجمهور مقطع من أغنية الهضبة "قالتلي قول".

وكانت الفنانة سميرة سعيد خرجت فى إحدي البرامج وقالت أن أغنية" أكتبلك تعهد"عرضت عليها فى البداية لكن حدث خلاف بينها وبين الشاعر والملحن تسببت فى عدم حصولها على الأغنية.