إليسا توجه أول رسالة شكر لشقيقها وتتلقى المزيد من دعم زملائها

تتواصل رسائل الدعم للنجمة اللبنانية إليسا على تويتر بعد إعلان إصابتها بسرطان الثدي وشفائها منه وتحملها مرارة العلاج بصمت، حيث وجه لها المزيد من زملائها النجوم عبارات فائضة بالحب والفخر بها وبينهم الفنانة ياسمين غيث التي عاشت تجربة مرض مماثلة، بينما وجهت إليسا بدورها رسالة شكر خاصة الى شقيقها كميل خوري.

إليسا تشكر شقيقها على مساندته لها

النجمة إليسا وجهت رسالة مؤثرة الى شقيقها كميل خوري جراء مساندته لها في محنتها المرضية القاسية، ونشرت صورة لها معه مرفقة بتغريدة أشارت فيها الى أنها استطاعت التغلب على صعوبات مرضها بسبب وقوفه الى جانبها، ووصفته بأنه العامود الفقري في حياتها.

راغب علامة

وتلقت إليسا في الساعات الماضية المزيد من رسائل الدعم لها و التفاعل مع كليبها الجديد الذي كشفت فيه عن رحلة صراعها مع سرطان الثدي، ومن بينهم النجم راغب علامة الذي كتب لها :

حورية فرغلي

الفنانة حورية فرغلي وجهت رسالة الى إليسا وجاء فيها: "اليسا ألف سلامه عليكي يا ملكه الإحساس ربنا يخفف عنك الألم ويديكي الصبر والقوة والإرادة وتقومي بألف سلامة وإن شاء الله اللي جاي في حياتك أحسن بخير ونجاح".

زينة تواسي إليسا

الفنانة زينة تفاعلت ايضا مع حالة إليسا بعد إعلان مرضها بسرطان الثدي ونشرت مقطع من فيديو من فيديو كليب "الى كل اللي بحبوني" وعلقت قائلة: "يا رب يتم شفاكي على خير وما تشوفي شر أبدًا".

ياسمين غيث برسالة مؤثرة

أما الرسالة الأكثر تأثيرا فكانت من مريضة السرطان السابقة الفنانة ياسمين غيث التي كتبت لإليسا عبر انستغرام قائلة :"على قد ما بزعل لما بعرف بإصابة حد بالمرض ده، وببدأ أفتكر الوجع والألم البدني والنفسي اللي الشخص ده بيعدي بيه، على قد ما بفرح لما بيكون حد ليه تأثير على الناس، ومعروف، يطلع يقول بكل فخر من غير ما يتكسف أو يخاف، إنه كان عنده المرض ده، طول عمري بحب صوت إليسا، وليها أغاني حلوة قوي، بس الأغنية دي بالإحساس والمشاهد اللي فيها دي حاجة تانية خالص".

 

. لسة عارفة من شوية صغيرين ان #إليسا عملت الكليب ده علشان تقول للناس ان كان عندها #سرطان و الحمد لله تعافت منه! علي قد ما بزعل لما بعرف بإصابة حد بالمرض ده و ببدأ أفتكر الوجع و الألم البدني و النفسي اللي الشخص ده بيعدي بيه...علي قد ما بفرح لما بيكون حد لي تأثير علي الناس و معروف يطلع يقول بكل فخر من غير ما يتكسف أو يخاف، إنه كان عنده المرض ده!!! طول عمرى بحب صوت إليسا و ليها أغاني حلوة قوى، بس الأغنية دي بالإحساس و المشاهد اللي فيها دي حاجة تانية خالص!! . أنا مش عارفة في كام حد طلع بكل شجاعة في الوطن العربي يتكلم عن الاصابة بالسرطان من غير كسوف، بس أنا بكل بساطة فخورة إنني واحدة منهم! . لكل اللي بيقولولي كفاية كلام عن مرضك و قصتك، مش هبطل!! مش عشاني أنا بس، علشان #كل_اللي_بيحبوني  شكراً Elissa علي كل كلمة في الأغنية دي، كل كلمة بتعبر عني و عنك و عن ملايين! . The song link  https://youtu.be/jYqd7qPNTm0 . #سرطان_الثدى #الكشف_المبكر #بهية #إكشفي_ماتخافيش #إنقذي_حياتك . #ياسمين_غيث

A post shared by ياسمين غَيْثْ-WonderWoman-aka (@yasmineghaith) on

وتابعت: "أنا مش عارفة في كام حد طلع بكل شجاعة في الوطن العربي يتكلم عن الإصابة بالسرطان من غير كسوف، بس أنا بكل بساطة فخورة إنني واحدة منهم، ولكل اللي بيقولولي كفاية كلام عن مرضك وقصتك، مش هبطل مش عشاني أنا بس، علشان كل اللى بيحبوني".