رسالة نارية من زينة بعد براءة أحمد عز وتكشف أسرارا جديدة

رسالة نارية وجهتها الفنانة زينة إلى أحمد عز عقب تعقيبه على حكم براءته من تهمتي السب والقذف مؤكداً أنه كان واثقاً من البراءة وعدل المحكمة، وهو الأمر الذى استفز زينة على حسب تعبيرها، مؤكدة أنه كان خائفاً ومقيم فى لندن بسبب هذا الحكم ونشرت له صور خلال إقامته هناك، ووصف المتابعين رسالة زينة بأنها تحمل تطاولا على النجم الوسيم بسبب بعض الألفاظ التي جاءت بها.

تعليق أحمد عز على البراءة 

وفور صدور حكم المحكمة ببراءة الفنان أحمد عز من تهمتى سب وقذف زينة علق على الحكم قائلا: "بحمد ربنا وبشكر فضله وأثق فى القضاء المصري وكنت واثق فى البراءة لأنى ماعملتش اى حاجة غلط وتربيتى ان الأنسان دايما لازم يكون محترم فى كلامه حتى لو الناس غلطت فيه وربنا أظهر الحق وهنستمر فى قضية النسب لأخر يوم فى عمرنا بشكر كل الجمهور اللى ساندني".

رسالة نارية من زينة

وهو الأمر الذى إستفز زينة على حسب تعبيرها وجعلها توجه له رسالة قاسية جائت فيها : "معلش بقي انا ماكنتش ناوية اعلق بس بصراحة كدبك اللي مالوش نهاية بيستفزني جدا...اولا مبروك براءتك من قضية السب والقذف في حقي ولو ان مبروك من تهمة دي مش حاجه تشرف اوي يعني انت ما اخدتش جائزة نوبل  وكده كده ماكنتش هاسيبك تتسجن علشان ولادك مايبقاش ابوهم رد سجون ...ارجع بقي من لندن اللي انت مستخبي فيها يا دكر ماتخافش.. مش دي صورتك هناك".

زينة تتوعد أحمد عز

وتوعدت زينة خلال رسالتها الفنان  أحمد عز بملاحقته قضائياً إذا تحدث عن قضية النسب قائلة :  "أما بقي لو جبت سيرة ولادك وقضية النسب دي تاني هايكون ليا تصرف تاني معاك وبالقانون لان القضية دي اتقفلت لآخر يوم في عمرك بطل كدب وبطل تضحك علي الناس لأن الناس مش هبلة وخلاص اتلهي في شغلك ومعجباتك اللي تعرفهم معرفة شخصية من قلتهم .. وكفاية بقي فيلم محترم ده علشان ماحدش بيصدقه غيرك الناس عرفت حقيقتك وياريت تبطل تستغبي الناس".

وتابعت قائلة: "والأهم من ده كله لو كان تم الحكم عليك كنت هاحس ان ربنا بيحبك وبيكفر عنك في الدنيا ....لكن الحمد لله حتي يبلغ الحمد منتهاه حسابك عند رب العالمين شايلهولك كله في الآخرة ومافيش اعظم من حساب ربنا ... وابقي روح لربنا قله اقسم بالله  يارب اشوفك وانت بتتحاسب يارب".

زينة تخشى تعليقات جمهور عز

ونظراً لأن رسالتها تضمنت الكثير من العبارات المسيئة لأحمد عز قامت زينة بعمل خاصة على صفحتها الشخصية بموقع الصور الشهير "أنستقرام" منعت من خلالها التعليق على صفحتها  الشخصية "أستقرام" خشية من حملة الهجوم التى شنها جمهور عز عليها.

صور : عز يسخر من زينة بعد طلبها نفقة ابنائها

هكذا احتفلت زينة بعيد ميلاد توأميها