منة عرفة تعود لزوجها بعد يومين من إعلان الانفصال:"دي غلطتي وبلاش نشمت في بعض"

منة عرفة حيرت الجمهور مجدداً، بعد إعلانها اليوم عودتها لزوجها محمود المهدي، بعد يومين من إعلان الانفصال، وهو ما عرضها لهجوم حاد من الجمهور، وتعرضها لاتهامات بخداع الجمهور بأخبار انفصالها، وردت برسالة إلى الشامتين على حسابها بانستقرام.

هل خدعت منة عرفة الجمهور بأخبار انفصالها؟

وأعلنت اليوم منة عرفة عودتها لزوجها محمود المهدي، بعد يومين من إعلان انفصالهما، ووجهت رسالة للشامتين في انفصالهما، وقالت:" من أصعب اللحظات اللي ممكن تعدي على أي ست لحظة الانفصال وخراب البيت.. رهان بتعملوه مع بعض على اننا مش هنكمل! أو مادة خام للشماته فينا، خراب البيت عمره ما كان حاجة سهله على الست أو على الرجل أو على اهالينا، في عز ضعفي وحزني وكسرتي إلى ربنا ما يكتبها على أي ست مرحمتونيش ولا قدرتوا اني في موقف لا احسد علیه وشمتانين فينا!! قد ايه انتوا ناس متعرفوش ربنا ولا في في قلوبكم رحمة، اتمنوا الخير لبعض يا جماعة بلاش نشمت في بعض".

منة عرفة توجه رسالة للشامتين بعد عودتها لزوجها

وتابعت منة عرفة في رسالتها التي نشرتها على انستقرام:" لكن دي غلطي انا اني شاركتكوا حياتي الشخصية، الانسان بيغلط عشان يتعلم وانا اتعلمت، ربنا يعينكوا على نفسيتكوا الجحيم دي وعسي ان تكرهوا شيء وهو خير لكم، يمكن الخلاف إلى حصل كشفلنا ناس كتير حوالينا كانو بيمثلوا انهم فرحانين لينا بس الحقيقي انهم كانوا مستنين اول مشکله عشان يشمتوا في كسرتي وخراب بيتي.. بس والله ربنا مش هينولهلكو وربنا يخليلي اهلي وزوجي والناس إلى بتتمنالي الخير وواقفت جمبي..".

منة عرفة تثير الجدل بسبب أخبار انفصالها

وسبق رسالة منة عرفة للجمهور، رسالة أخرى من زوجها محمود المهدي للشامتين في انفصالهما أيضاً، ولكن الثنائي تعرض لهجوم حاد على مواقع التواصل، بسبب اعلانهما الانفصال والعودة في أقل من يومين، وهو ما جعل البعض يتهمهما بخداع الجمهور واختلاق قصة انفصالهما من أجل كسب الانتباه، والترويج لأحدث أعمالهما الغنائية معاً، خاصة أن الثنائي لم يحذفا أي صور أو فيديوهات معاً على انستقرام رغم اعلان الانفصال.

وكان محمود المهدي قد كشف سبب انفصاله عنس الفنانة منة عرفة من خلال خاصية "الستوري" على حسابه في "إنستغرام" حيث أوضح قائلاً: "الناس اللي بتتصل وتسأل خلاص كل حاجة قسمة ونصيب وأنا كراجل شرقي صعيدي في حاجات مش هتنفع معايا..الحاجات دي هتوقفها عن شغلها وحلمها وأصدقائها في الوسط الفني فأكيد مش هقف في ده وربنا يكرمها في المجال الفني وتوصل أعلى حاجة فيه بالتوفيق للجميع"، وعاد وقام بحذف هذا المنشور بعد ساعات قليلة.

الصور من حساب منة عرفة ومحمود المهدي على انستقرام.