تصرف صادم للفنان سعد الصغير..الجمهور يتهمه بتعمد إحراج الناس والتباهي بفعل الخير ونجله يدافع!

هجوم حاد تعرض له الفنان سعد الصغير بعدما نشر عدد من الصور عبر حسابه على "انستجرام" مع مجموعة من المحتاجين، والتي اعتبرها البعض تفاخر من سعد الصغير بفعل الخير.

سعد الصغير يساعد المشردين

نشر الفنان سعد الصغير صور مع بعض المحتاجين عبر حسابه على "انستجرام" وتحدث سعد عن محاولته لمساعدة تلك الفئة، بأي شكل، وطالب جمهوره بالقيام بنفس الأمر حيث كتب: "طبعا قبل أي حاجة زي مانت وعدتني انزل صورك معايا وده شرف ليا وربنا يكرمك ويطول في عمرك يارب.. يارب اشفي كل مريض يارب قدرني علي فعل الخير دايما واكون فاعل خير واقدر افرح انسان محتاج فرحة تخش عليه في الهم اللي هو فيه.. وياريت يا جماعة نقدر نختار الناس الصح اللي نقدر نساعدها حتى لو بحاجة بسيطة، ربنا يكرمنا جميعا ونقدر نساعد اخواتنا واصحابنا وحبايبنا اللهم امين..صباح الرضا والتفاؤل".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Saad ELsoghayar _ سعدالصغير (@saad_elsoghayar_official) on

الجمهور يهاجم سعد الصغير بسبب نشر الصور

هاجم قطاع من متابعي الفنان سعد الصغير فكرة نشره تلك الصور عبر وسائل التواصل الاجتماعي حيث اتهمه البعض بأنه يتباهى ويفخر بما يفعله حيث كتب له أحد المتابعين: "أنت جاي تتباهى يعني بفعل الخير (بصوا بصوا أنا بعمل خير أهو)" لكن سعد الصغير رد وأوضح موقفه وقال:"ربنا يعلم ما في القلوب ومش شرط لما تنزل حاجة تضيع الثواب أو فعل الخير انما نصيحة لغيرك لو يقدر يساعد شخص محتاج يفرح قلبه ويتصور معاه زي صاحبه قريبه أخوه بس إحنا بناخدها بطريقة تانية.. صباح الخير".

رد سعد الصغير

نجل سعد الصغير يدافع عن والده

وعلق محمود نجل الفنان سعد الصغير مدافعا عن والده من الهجوم الذي يتعرض له من قبل المتابعين مؤكدا على أنه يتعلم من والده كل يوم شيء جديد، فكتب: "اقسم بالله انت حاجة تانية مش علشان ابويا بس وانت عارف ان احنا علاقتنا اكتر صحاب بس ربنا بجد يحميك على اللي بتعمله وبتعلم منك كل يوم حاجة يا أطيب واحن قلب في الدنيا بجد جبر الخراطر وانك تفرح حد ده بالدنيا وما فيها".

نجل سعد الصغير يدافع عن والده

يذكر أن الفنان سعد الصغير كشف عن أغنية جديدة بعنوان "يا حبيبي" يشاركه الغناء فيها أوكا واورتيجا، وكان أخر عمل درامي شارك فيه الصغير كان في عام 2018 بعنوان "30 ليلة وليلة".