صبا مبارك

لقطات من الكواليس ورسائل مؤثرة.. طرق النجمات في الاحتفال بعرض الحلقات الأخيرة من مسلسلاتهن في رمضان 2024

محمد عبد المنعم
27 مارس 2024

انتهى عرض العديد من المسلسلات في النصف الأول من موسم رمضان 2024، والتي شهدت تألق العديد من النجمات في هذه المسلسلات، وعلى رأسهن سلمى أبو ضيف في مسلسل "أعلى نسبة مشاهدة" وصبا مبارك في مسلسل "لحظة غضب" وغيرهن.

صبا مبارك برسالة مؤثرة بعد أصداء عرض مسلسل "لحظة غضب"

ونشرت الفنانة صبا مبارك العديد من الرسائل المؤثرة بعد عرض مسلسلها "لحظة غضب" في النصف الأول من شهر رمضان 2024، ووجهت الشكر إلى فريق عمل المسلسل بالإضافة إلى زملائها وقالت: "‎اسمحولي اشكر زملائي، محمد شاهين اللي مهما وصفت أنا قد ايه يحترمه وبحبه مش هعرف، عشان موهوب، بس متواضع، وبيتكسف لما حد يلمحله هو قد ايه رهيب وشاطر، غير انه حنين و جدع وبيسندك بابتسامة وبساطة مهما كان تعبان، وهعيد تاني موهوب، ربنا يحميك.. ناردين فرج، نرنر المتوترة واكتر واحدة بتخاف على شغلها وشاطرة، تركيز ومذاكرة وتفاني، شخصية بتحب الصح وتعمله واضحة وبسيطة ومن جواها طفلة كوميدية، اشتغلنا مع بعض مشروعين ورا بعض وكبرنا مع بعض وأنا ممنونة للصداقة دي".

صبا مبارك ومحمد شاهين وناردين فرج
صبا مبارك ومحمد شاهين وناردين فرج

وتابعت صبا مبارك في رسالتها: "علي قاسم اقل ما ينقال عنه انه من اهم ممثلي جيله مستحيل يقبل أو يستسهل اي شيء مش حاسو او مقتنع بيه، مركز عن مختبر في ناسا وبيحب التمثيل من نص قلبو وبيحمي مهنته مهما كان الظرف، سارة عبد الرحمن انتي حبيبتي، وأستاذه صفوة العسل وآدم النحاس وريم خوري وحسن ابو الروس واي حد مذكرتوش انتم جميعا في القلب، اخيرا عايزة اشكر النجم الكبير محمد فراج على وجوده معانا الي خلا المسلسل اهم و احلى، شكرا يا فيجو على موهبتك وتواضعك ونورتنا.. شريف اللطيف.. الشكر لله. .وشكرا للجمهور اللي رفعنا و دافع عننا وحبنا".

صبا مبارك ونادرين فرج في كواليس المسلسل
صبا مبارك ونادرين فرج في كواليس المسلسل

واحتفلت ناردين فرج بتجربتها في مسلسل "لحظة غضب"، وقالت في رسالتها بعد انتهاء عرضه: "فركش لحظة غضب بتمنى يكون المسلسل عجبكم وحبيتوا نيرة زي ما أنا حبيتها.. وبشكر كل فريق العمل اللي اشتغلت معاهم، واستمتعت بكل لحظة في المسلسل وحقيقي كانت رحلة لذيذة جدًا وممتعة.. اتعلمت منهم الكتير.. شكرًا المنتج طارق الجنايني والمخرج عبدالعزيز النجار والكاتب مهاب طارق وبشكر كل فريق التصوير محمد عبدالرؤوف.. وبشكر صبا وشاهين وعلي وسارة وريم وصفوة.. هتوحشوني".

سلمى أبو ضيف
سلمى أبو ضيف

سلمى أبو ضيف وليلى زاهر تودعان "أعلى نسبة مشاهدة"

وودعت الفنانة سلمى أبو ضيف دورها في مسلسل "أعلى نسبة مشاهدة" بلقطات من الكواليس وقالت: "أعلي نسبة مشاهدة خلص وخلصت معاه حكاية شيماء وعائلة فتحي البنهاوي واللي لخص حكاية شيماء والسبب الرئيسي من وجهة نظري للي هي وصلتلة هو آخر مشهد في المحاكمة وهي بتقول أنا عايزة أقول حاجة أخيرة يا باشا، أنا عمري ما كنت عايزة أكون مشهورة، كان كل حلمي إني أدهن حيطان البيت وأعيش مستورة مش خايفة وشايلة هم اللقمة اللي هناكلها بكرة أنا وأهلي، محدش وعاني الدنيا ممكن تعمل فيا إيه، أهلي علموني كل اللي هما عرفينوا ومن كتر الشقا والفقر اللي عشوه، معرفوش يعلموني حاجة في يوم تنفعني.. يمكن جهل مني إن معرفتش ده لوحدي بس اهية الدنيا فهمتني بطريقتها.. الفقر والجهل".

ليلى زاهر
ليلى زاهر

ووجهت سلمى أبو ضيف الشكر إلى طاقم عمل المسلسل، وكذلك الفنانة ليلى زاهر، التي ودعت المسلسل برسالة إلى مخرجة المسلسل وسلمى أبو ضيف وقالت: "متوصلوش لمرحله ان الدنيا توريكوا عقابها فساعتها تعرفوا قيمة بعض، الاخوات احلى نعمة من عند ربنا واكتر علاقة صادقة وحقيقية في حياتنا.. بحبك يا شيماء.. شكراً للمخرجة الشاطرة قوي ياسمين أحمد كامل".

روجينا مع فريق عمل مسلسلها
روجينا مع فريق عمل مسلسلها

روجينا تحتفل مع فريق عمل "سر إلهي"

وودعت أيضاً الفنانة روجينا مسلسلها "سر إلهي- بالقانون"، ونشرت صوراً من الكواليس بالإضافة إلى العديد من اللقطات مع فريق عمل المسلسل أثناء الاحتفال بانتهاء التصوير، وقالت في رسالتها: "الحمد والشكر لله، مدد يارب مدد بلا عدد، شكرا فريق عمل مسلسل سر إلهي، كل فرد باسمه، شكرا للمؤلف أمين جمال، شكرا للمخرج رؤوف عبد العزيز، شكرا أشرف زكى، شكرا للجمهور العظيم، شكرا للشركة المتحدة".

الصور من حسابات النجمات على انستقرام.