رامي جمال برسالة صادمة لزوجته في ميلادها: "بفكر أطلقك والحمدالله أننا ماخلفناش"

رامي جمال وجه رسالة صادمة وطريفة في نفس الوقت لزوجته ناريمان بمناسبة عيد ميلادها اليوم حيث ربط حدث يوم مولدها بالعديد من الكوارث، حتى أنه مازحها قائلاً بأنه يفكر بالطلاق منها، وارفق ذلك بمجموعة صور رومانسية برفقتها.

رامي جمال يوجه رسالة صادمة لزوجته في ميلادها

الفنان المصري رامي جمال إرتأى الإحتفال بعيد ميلاد زوجته بطريقة طريفة جدا حيث نشر مجموعة صور رومانسية لهما تعكس مدى الحب والانسجام في علاقتهما الزوجية المتواصلة منذ 7 سنوات، وأرفق ذلك برسالة تهنئة طريفة وصادمة في نفس الوقت حيث ربط يوم مولدها بعدد من الكوارث.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

وكتب رامي جمال في رسالته :"يارب أنت عارف أني اتجوزتها وهي عيد ميلادها ذكرى الزلزال القوي اللي جه مصر، والنهارده عيد ميلادك برق ورعد وحاجة فله" مضيفاً :""كده عرفت أنا ليه لما غنيت سقف كورونا غزت العالم، الحمد لله أننا مخلفناش... لأن نهاية العالم هتبقي بدايتها من بيتنا".

رامي جمال مازح ايضا زوجته بقوله بأنه يفكر بالطلاق منها فكتب: "كل سنة وأنت أول وأخر وأحلي وأرخم حاجة في حياتي، بفكر أطلقك علشان أخد الدريسينج، والحق يرجع لأصحابه، عيد ميلاد سعيد".

زوجة رامي صبري، ناريمان، بدورها علقت على منشور زوجها قائلة بطرافة :"اقسم بالله ما هيتحطلك قميص فيها بعد البوست دا وانا اللى لسة بقولك افضيلك حتة اتقى الله".

وتفاعل عدد من المشاهير مع منشور رامي صبري، مثنين على طرافته، وتمنوا للثنائي الحياة الزوجية السعيدة وبينهم احمد حلمي، وساندي وغيرهم.

رامي جمال يرد على الانتقادات

رامي جمال ورغم تلقيه الإشادات على منشوره من المشاهير والمتابعين، الى أن البعض توجه له بالانتقادات، ما اضطره الى الرد عليهم قائلاً :"أحب ابدأ كلامي بشكرا للناس اللي شبهنا اللي بتاخد الدنيا بسهوله وخفه دم شكرا، ثانيا المجموعة بتاعت كلامك سخيف يا رامي، حضرتك انا مش جوزك انا بقولو لمراتي اللي انا وهي عايشين حياتنا احنا مش حياتك انتي اللي جايز هزارنا ما يناسبكوش وجايز الجد بتاعكم ما يناسبناش احب ابدأ معاكم بان البوست بتاعي عن ناريمان هو بوست نزلته ناريمان نفسها قبل البوست بتاعي بساعه بتقلش على نفسها بخفه دم من وجهه نظري اللي من وجه نظركم دلوقتي هتقولو عليها يبقى هي تستاهل وهي اللي جابته لنفسها وبتقبل من نفسها".

رامي جمال
رد رامي جمال على الانتقادات

وتابع قائلا في تعليقه على منشوره ردا على الانتقادات :" واحنا كمان حقنا نعيش حياتنا احنا بالشكل اللي يعجبنا احنا حتي لو مش هيرضيكم علشان احنا مش عايشين نرضيكم الدنيا اصلا صعبه ف احنا بطريقتنا البلدي الاوڤر دي اللي مضايقه البعض شايفين حياتنا بفضل الله وحفظه لطيفه ارجع واقول للي بيعدلو علينا احنا عايشين حياتنا احنا مش حياتكم انتم واللي بيعجبكم مش لازم يعجبنا والعكس  ...وربنا اللي عارف ايه جوانا".

آخر أعمال رامي جمال

على صعيد فني، طرح رامي جمال مؤخرا أغنية "خليكي"، من كلمات أحمد تبارك، ألحان غريب، توزيع سام، وميكساج وماستر ماهر صلاح.

 

صور رامي جمال المرفقة من حسابه الرسمي على انستغرام.