صور:الوضع الصحي لمطربة "آراب أيدول" إيناس عز الدين بعد اجراءها جراحة خطيرة

المطربة المصرية إيناس عز الدين التي عرفها الجمهور من خلال اشتراكها في برنامج "آراب أيدول" بموسمه الثاني، أقلقت متابعيها قبل عدة أيام حينما أعلنت بشكل مفاجئ أنها في طريقها للخضوع لجراحة دقيقة جدا وخطيرة، لم تكشف تفاصيلها، مؤكدة أنها تطلب الدعوات من محبيها، وطالبت الجميع بمسامحتها.

تفاصيل الوضع الصحي لإيناس عز الدين

وبعد مرور عدة أيام على رسالتها القلقة، أخيرا طمأنت إيناس عز الدين جمهورها بعدما استقرت حالتها الصحية إلى حد ما عقب نجاح الجراحة، حيث قالت لمتابعيها :"اول يوم افوق فيه وافتح عيني من بعد العملية عدت عليا الايام اللي فاتت كنت بتمنى من ربنا اني ما افوقش من المسكنات ولو لحظة علشان ما احسش بالالم اللي بالنسبالي كان لا يحتمل بما تحمله الكلمة من معنى ولسه بحاول اتجاهل عذاب الالم علشان بس اقولكم كلمتين من جوه القلب".

إيناس عز الدين في المستشفى

واختتمت رسالتها لمحبيها قائلة:"أنتم اعظم كنز ممكن انسان يتمناه كل دعوة خففت عني الم وكل لحظة خوف هونت عليا تعب صدقوني لو عمري بإيدي حهديهولكم علشان هو بالفعل ملككم انتم يا اهلي واصحابي وجمهوري وتاج راسي".

إيناس عز الدين تجهض جنينها

وكانت إيناس عز الدين قد كشفت قبل فترة عن معاناتها الصحية بسبب اصابتها ببعض المتاعب في القولون، وأكدت قبل أسابيع أنها اضطرت للخضوع لعملية إجهاض لجنينها الأول بعد أن أكد الأطباء لها أن استمرار الحمل به خطر على حياتها.